Veelgestelde vragen

Wij hebben een aantal veelgestelde vragen voor u op een rij gezet. 

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via nieuwgroenhoven@onsonderhoud.nl

Nieuw Groenhoven

Algemene vragen

Persoonlijk contact heeft ook zeker onze voorkeur! De maatregelen van het RIVM maken dat wij het persoonlijke contact zo veel mogelijk beperken tot minimale bezoeken. De UitvoerdersGesprekken gaan (tot nu toe) wel door, en houden wij ons uiteraard aan de maatregelen. Wij komen dan persoonlijk bij u langs om kennis met u te maken en de situatie in uw woning te bekijken.

Natuurlijk! Als u graag een kopie wilt kunnen wij u deze toesturen. U kunt dit aan ons laten weten door te bellen of te mailen.

Ja, dat kan. Wij plaatsen bij alle bewoners een aansluiting voor elektrisch koken in de meterkast. Daarnaast bieden wij aan om gratis een aansluiting naar uw keuken te maken. Wij brengen dan een loze leiding van uw meterkast naar de keuken. U mag dus zelf kiezen of u dit wilt en kunt dit aan ons doorgeven tijdens het UitvoerdersGesprek.
Let op: de kosten voor een nieuwe kookplaat en een nieuwe pannenset zijn voor u.

Ja, dit kan. Als u er ook een wil kopen, dan is Pelgrim een merk dat dit soort fornuizen verkoopt. U kunt een kijkje nemen op hun website via: www.pelgrim.nl/categorie/fornuizen.

U kunt dit aan ons doorgeven door ons te bellen of een e-mail te sturen. U kunt dit ook bij ons aangeven als we bij u langskomen voor het UitvoerdersGesprek.

Wij hebben ook een filmpje gemaakt van de materialen. U kunt deze bekijken via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=JmY7ONFPRgI

Planning werkzaamheden

Dat klopt. De planning voor uw woning krijgt u tijdens het UitvoerdersGesprek van ons. Wij werken de globale planning die in de map staat verder uit als wij de 70% akkoord binnen hebben en de werkzaamheden doorgaan. 

De werkzaamheden van fase 1 beginnen in juni. We starten bij blok 4 en gaan dan door naar blok 5. Blokken 1, 2 en 3 zijn volgend jaar (2021) aan de beurt.

Dit is nog niet bekend. Zodra wij dit weten, laten wij u dit weten via een NieuwsBrief en op deze website.

Wij zijn samen met Ons Doel en de KlankbordGroep nog druk bezig met het maken van de plannen. Als de plannen bekend zijn ontvangt u van ons meer informatie hierover die u in uw BewonersMap kunt stoppen. Ook voor de plannen van fase 2 geldt dat ze alleen door mogen gaan als minimaal 70% van de bewoners akkoord gaat. 

Ons Doel ontving veel klachten over de verwarmingsinstallaties van bewoners. De oude installaties werken niet  goed meer en moeten daarom zo snel mogelijk vernieuwd worden.

Centrale verwarming en warm tapwater

Dit verschilt per woning. In de insteekhoes in uw BewonersMap vindt u een plattegrond. Hierop staat aangegeven waar de warmte-unit bij u komt te hangen.

Nee, maar deze bieden wij wel aan als betaalde optie. Dit kost € 200,-. U kunt hier dus nog even over nadenken. Wij vragen tijdens het UitvoerdersGesprek of u dit wilt of niet.

Helaas staat de warmte-unit op de verkeerde plek getekend in uw plattegrond. Onze excuses hiervoor. De warmte-unit komt niet in uw slaapkamer. Hij komt bij u aan de andere kant van het wandje, dus in de kast. U ontvangt van ons een nieuw plattegrond.

Als u voor de thermostaat kiest (betaalde optie) dan krijgt u een Honeywell draaithermostaat.

Handig om te weten: deze thermostaat heeft een nachtstand.

WarmteKrachtKoppeling

U vindt uw EAN-code op uw energiefactuur, door deze op te zoeken op de volgende website: https://www.eancodeboek.nl of door te bellen naar uw netbeheerder. Het kan zijn dat u twee EAN-codes vindt. Wij hebben de EAN-code voor elektriciteit/EAN-code aansluiting nodig om uw slimme meter uit te kunnen lezen. Kunt u uw EAN-code nergens vinden? Bel of mail ons gerust.

Nee, u mag dit zelf kiezen. Als u een slimme meter accepteert kunnen wij uw meterstanden nauwkeurig uitlezen. Dit is handig wanneer u bijvoorbeeld minder dan 2000 kWh per jaar verbruikt (de hoeveelheid die de WarmteKrachtKoppeling u levert). U krijgt dan een terugleververgoeding van uw energieleverancier.
Als u de slimme meter accepteert, vragen wij u uiterlijk 1 mei uw Mandaat (te vinden in de insteekhoes van uw BewonersMap) in te leveren in de proefwoning. 

Wij kunnen uw verbruik dan niet uitlezen. Dit betekent dat u geen nauwkeurig overzicht krijgt van uw energielasten. Er wordt in dat geval een schatting gemaakt van uw verbruik.

Als u een slimme meter heeft kunt u een terugleververgoeding krijgen van uw energieleverancier.

Financiële zaken

De thermostaat heeft deze prijs omdat deze aangesloten moet worden aan uw warmte-unit. Wij bieden de thermostaat aan als betaalde optie. U hoeft hier niet voor te kiezen, dat is aan u. 

Nee, u betaalt voor fase 1 geen huurverhoging, voor fase 2 wel maar daar hoort u later meer over. U betaalt na fase 1 een gebruikscomponent van € 46,02 per maand aan Ons Doel voor de 2000 kWh elektriciteit die u op jaarbasis krijgt van de WKK.

Nee, wanneer de huur boven de huursubsidiegrens komt, wordt de huur ‘afgetopt’. Dit betekent dat de maximale huur nooit boven de huursubsidiegrens kan komen.