Veelgestelde vragen

Ja, op de persoonlijke AkkoordVerklaring zie je welke vergoeding jij ontvangt nadat de werkzaamheden in je woning klaar zijn. Op de AkkoordVerklaring staat de som van de vergoeding. Het aantal werkbare dagen in de woning + aantal kamers in de woning samen opgeteld is de persoonlijke vergoeding. Deze vergoeding dekt de voorziene schade, bijvoorbeeld raambekleding die niet meer past, overlast en verlies aan woongenot tijdens de uitvoering.

Dat is geen probleem! Vraag in dat geval familie of vrienden of zij voor jou de deur kunnen openen wanneer het nodig is. Let
erop dat je wel de voorbereidingen uitvoert. Neem altijd even contact met ons op. De uitvoerder komt dan nog bij je langs om
zeker te zijn dat de voorbereidingen in orde zijn. Ook kan je ervoor kiezen om de huissleutel af te geven. Hiervoor tekenen
we een sleutelovereenkomst. De uitvoerder zorgt ervoor dat de woning elke dag netjes wordt achtergelaten en afgesloten.

In je BewonersMap vind je een plattegrond van de plekken waar de Bouwplaatsen komen te staan. De grote, vaste Bouwplaats ligt net buiten het centrum zodat jullie hier geen last van hebben. De kleine, tijdelijke Bouwplaatsen worden alleen gebruikt als de werkzaamheden in het blok plaatsvinden.

In je BewonersMap vind je een plattegrond van je eigen woning. Hierop staat waar wij je vragen ruimte te maken. Tijdens het
UitvoerdersGesprek kijken we ook samen naar de spullen in je woning. Staan er grote meubels in een kleine kamer? Geen zorgen, de uitvoerder denkt graag mee.

Ongeveer acht tot vier weken voordat de werkzaamheden starten, komt de uitvoerder bij je langs voor het UitvoerdersGesprek (lees ook de BewonersMap op pagina 29). Hij vertelt wat de planning is voor jouw woning. Daarnaast kan je met hem al jouw vragen bespreken rondom bijvoorbeeld de voorbereiding voor de werkzaamheden.

Ja, dat kan. Tijdens het UitvoerdersGesprek geeft de uitvoerder aan wat er verplaatst moet worden en hoe wij hierbij kunnen
helpen als dat nodig is.

De werklieden werken voorzichtig, toch is er altijd kans op schade. Is er onvoorziene schade ontstaan door de werkzaamheden? Meld de schade dan bij ons. Om schade te voorkomen verwachten wij wel voorbereidingen van jullie. Het is verstandig om losse waardevolle spullen tijdens de werkzaamheden op te bergen en meubelstukken en kleden af te dekken met afdekfolie om schade te voorkomen. Om misverstanden te voorkomen adviseren wij om kwetsbare en/of
waardevolle spullen op de foto vast te leggen.

Bij verschillende werkzaamheden gaan wij in de gevel boren. Het boren van een gat in de
gevel gaat snel, want we boren in de voeg. Het boren hoor je steeds voor een korte periode. De overlast is minder erg dan tijdens Fase 1, voor Fase 2 hoeven namelijk we niet door muren in de woning heen te boren.

In de BewonersMap staat bij alle werkzaamheden of je stofoverlast kunt verwachten. We beperken de overlast zoveel mogelijk. Bij het boren gebruiken we bijvoorbeeld hulpmiddelen om stof direct op te zuigen.

Nee, binnen de bouw is het nog niet standaard om met volledig natuurlijke materialen te isoleren. Het isolatiemateriaal
dat wij in de spouwmuur gebruiken is gemaakt van glaswolvlokken

Stel jouw vraag

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op of stel jouw vraag hieronder. Wij beantwoorden  de vraag graag!

Contact

Mila en Anne Marijn zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur

Even niet bereikbaar? Laat dan een berichtje achter bij één van de collega’s of via de voicemail. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Mila en Anne Marijn zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur

Even niet bereikbaar? Laat dan een berichtje achter bij één van de collega’s of via de voicemail. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.